Datalek Ticketcounter


Informatie over datalek Ticketcounter

De online kaartverkoop wordt voor sommige van onze locaties en evenementen verzorgd door een externe organisatie genaamd Ticketcounter. Helaas hebben zij ons laten weten dat een bestand met persoonsgegevens, van onder andere onze bezoekers, door hen onbewust is gelekt. Wij hebben iedereen die hierdoor getroffen is per mail geïnformeerd.

We vinden het natuurlijk heel erg vervelend dat dit is gebeurd en bieden hiervoor mede namens onze partner Ticketcounter onze excuses aan. We zullen er samen met Ticketcounter alles aan doen om er voor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

For english text see below

Controleer uw gegevens

Wilt u weten of er gegevens van u zijn gelekt? Vul hieronder uw e-mailadres in en Ticketcounter laat u per e-mail weten of uw gegevens zijn gelekt.

Heeft u nog vragen? Bekijk dan hieronder de veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Wat is er precies gebeurd?

  • Ticketcounter, de partij die voor sommige van onze locaties en evenementen onze online ticketing verzorgt, heeft officieel bekendgemaakt dat er door een menselijke fout in hun organisatie persoonsgegevens zijn gelekt. Het betreft persoonsgegevens van mensen die online tickets bij ons/een van onze locaties of evenementen hebben gekocht en/of tijdsloten hebben gereserveerd via het systeem van Ticketcounter. Het systeem van Ticketcounter is niet gehackt, onbevoegden hebben nooit toegang gekregen tot het systeem, er is één backup-bestand gelekt.

Om welke gegevens gaat het precies?

  • Het betreft persoonsgegevens van minimaal zes maanden oud die mensen voor 5 augustus 2020 hebben gebruikt bij de aankoop van online tickets of parkeertickets. Het kan dan gaan om naam, mailadres, telefoonnummer, adres en/of geboortedatum. Indien er met iDEAL is betaald, is ook het IBAN nummer verkregen.
  • Er zijn geen wachtwoorden, pasfoto’s of creditcardgegevens gelekt.

Wat is er precies van mij gelekt?

  • Door uw mailadres in te vullen, kunnen wij u exact vertellen (per mail) wat er van u bekend is. U zult hier uitsluitend per email over worden ingelicht.

Wat kan er met deze gegevens worden gedaan?

  • Wij adviseren u om extra alert te zijn op zogenaamde phishing-activiteiten. Een hacker kan zich (bijvoorbeeld) voordoen als een medewerker van een bank en uw gegevens gebruiken om te bewijzen dat hij ‘echt van de bank’ is. Wij benadrukken dat wij, Ticketcounter of uw eigen bank u nooit telefonisch, per mail, per app, of op welke andere wijze dan ook zullen vragen om pincodes, persoonlijke inloggegevens of om overboekingen tussen bankrekeningen of andere vertrouwelijke financiële handelingen uit te voeren. Mocht u een verdacht bericht ontvangen in deze trant, neem dan altijd contact op met de betrokken instantie via de vaste contactgegevens die u van deze genoemde partijen heeft.

Wat hebben jullie gedaan, zodra dit nieuws bekend werd?

  • Ticketcounter heeft direct alles op alles gezet om het lek te vinden. Dat is gevonden en is direct dichtgezet. Ticketcounter heeft al haar klanten geïnformeerd en een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens gemaakt.
  • Wij hebben nauw contact met Ticketcounter over de oorzaak van het lek en de acties die zijn ondernomen om het lek te dichten en dit in de toekomst te voorkomen.
  • Wij hebben de persoonsgegevens opgevraagd om alle betrokken klanten persoonlijk te kunnen informeren.
  • We hebben melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Is het mogelijk om mijn gegevens per direct te verwijderen uit de systemen?

  • Dat kan. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@ticketcounter.nl en zij zullen dan de gegevens conform de AVG richtlijnen (Algemene Verordening Gegevensbescherming)/GDPR-richtlijnen uit het systeem verwijderen.

Ik heb nog een andere vraag. Waar kan ik die stellen?

  • U kunt contact opnemen met de servicedesk van Ticketcounter via 010-7516400 en info@ticketcounter.nl
  • Uiteraard kunt u ook met ons contact opnemen. Dat kan op info@libemafunfactory.nl.

Information about data breach Ticketcounter

The online sales of our tickets is, for some of our parcs and events managed by our partner Ticketcounter. Unfortunately, as Ticketcounter informed us, they have unknowingly leaked a file containing personal data, including those of our visitors. We have informed everyone affected by this by e-mail. We are of course very sorry that this has happened and we apologize for this also on behalf of our partner Ticketcounter. We will do everything we can together with Ticketcounter to ensure that this can never happen again.

Would you want to know which of the leaked data, belong to you?

We have therefore set up a secured website onto which you can inquire this and in the case your data is indeed involved in this leakage, you can see which of your data was involved.

Please fill out your email address on this website below and onto this particular email address you will receive the outcome of this check. Also and even if your email address was not involved, you will receive feedback with this, as a conclusion.

Verify your information

Good to know:

  • In the case your data have been leaked. Fortunately you are not in direct risk. It is however important to stay vigilant and alert on any suspicious attempts in messages that try to inquire for personal data by means of email, app or text messages, phone or any other communication measure. Do not ever comply to these requests and do not click on any unknown or untrusted links!
  • We could imagine, you will have questions, please do not hesitate to contact the Ticketcounter service desk via +31 (0) 10 – 751 64 00 and/or via info@ticketcounter.nl