Nieuw online gastenplatform van Vakantiepark Dierenbos biedt up-to-date informatie en direct contactpunt
Nieuw online gastenplatform van Vakantiepark Dierenbos biedt up-to-date informatie en direct contactpunt

Vinkel, 25 - 08 - 2016

Nieuw online gastenplatform van Vakantiepark Dierenbos biedt up-to-date informatie en direct contactpunt

Vakantiepark Dierenbos heeft haar informatievoorziening richting gasten uitgebreid. Waar voorheen basisinformatie werd aangeboden via een papieren informatiemap in de vakantiewoningen, biedt het park nu de meest up-to-date en relevante informatie via het online gastenplatform van GuestCompass.

Om gasten nog beter én op het juiste moment van relevante informatie te voorzien, is Vakantiepark Dierenbos een samenwerking aangegaan met GuestCompass. Dit bedrijf biedt technologische oplossingen voor de verblijfsrecreatie, met als doel de relatie tussen gast en vakantiepark persoonlijk te maken.

Van animatieprogramma tot weerbericht

Gasten die op het wifi-netwerk van Dierenbos inloggen, komen op een Dierenbos-welkomstpagina van waaruit ze kunnen doorklikken naar bijvoorbeeld het animatieprogramma tijdens hun verblijf of het weerbericht. Ook kunnen ze direct contact opnemen met de receptie.

Het gastenplatform draait op een (mobiele) website, niet vanuit een app.“Het nadeel van een app is dat gasten een drempel over moeten, namelijk het downloaden van die app,” legt René Stamer van GuestCompass uit. “Door het platform direct via de website aan te bieden, verhoog je het gebruikersgemak aanzienlijk.”

Veelbelovende resultaten

Dat blijkt: in de eerste drie weken van augustus waren er gemiddeld 6.600 views per week. “Deze eerste weken houden we de resultaten goed in de gaten, om eventuele aanpassingen te kunnen doen om de gebruikerservaring te verbeteren,” zegt Sven Bäcker, Brandmanager Vakantieparken bij Libéma.

De GuestCompass is geen vervanging van de papieren informatiemap. Deze is onlangs vernieuwd: iedere gast ontvangt  bij het inchecken een fraai welkomstmagazine met allerlei praktische informatie.

Uitrol naar andere parken

De komende tijd blijft Dierenbos de informatie op de GuestCompass verbeteren. Het park ziet ook mogelijkheden tot het optimaliseren van storingsmeldingen en klachtafhandeling. Mochten de resultaten van GuestCompass op Dierenbos zo positief blijven, dan is het zeker mogelijk dat het  platform ook bij andere Libéma parken zal worden geïnstalleerd. 

« Terug naar overzicht
De mooiste tijd beleef je bij

Vakantieparken

Libéma heeft vakantieparken en groepsaccommodaties, waar plezier en ontspanning hoogtij vieren. »

Attractieparken

De negen attractieparken van Libéma trekken al jaren veel bekijks en bieden plezier aan jong en oud. »

Beurzen & Evenementen

Libéma beschikt over tienduizenden vierkante meters voor uw beurs, evenement, concert en meer. »